Monday 16 December 2013

SABAR

saya harap, tahun baru yang akan menjelang tiba nanti azam baru akan bermula. kebetulan berazam dekat dekat tahun baru jadi nak jadikan starting. kesian tahun baru. saya tahu, nak jadi perempuan kuat memang tak mudah. tapi ini akan saya buktikan pada diri saya nanti.dan setiap kali..

setiap kali, saya memanggil manusia sebanyak "117 missed call" tiada jawapan tanpa alasan yang kukuh. saya akan sabar dan cakap takpe benda kecik je. sambil kesat air mata.

setiap kali, kesalahan yang orang lain buat. mungkin juga saya yang akan kena percikan tu. saya akan tampar  pipi sendiri secara perlahan lahan berulang kali dan katakan sabar benda kecik je.

setiap kali, saya di dalam kecemasan, memerlukan pertolongan seseorang tapi hampa dan kecewa. saya akan duduk ditepi jalan tarik nafas.. dan cakap sabar benda kecik je.

dan setiap kali, saya bersabar dan cakap benda kecik je. saya harap saya akan jadi perempuan yang sabar dan perkasa. dan setiap kali saya nak marah saya akan masuk entri ni supaya saya ingat apa yang saya harapkan dalam diri ni, biasalah manusia kadang kadang janji capati.

TUHAN TOLONG SAYA

-perempuanoct-

No comments:

Post a Comment